Coaching módszer 

Mi az a coaching?

A Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) szerint: „A professzionális coaching olyan szakmai kapcsolat, amely abban segíti az ügyfelet, hogy kiemelkedő eredményeket érjen el akár a magánéletében, akár a munkájában, vagy a szervezetben, ahol dolgozik. A coaching folyamat során az ügyfél elmélyíti tudását, növeli teljesítményét, és mindezek eredményeként javul az életminősége. Minden találkozáskor az ügyfél választja meg a beszélgetés fókuszát, míg a coach figyelmesen hallgatja, megfigyeléseit visszajelzi, és legfőképpen kérdéseket tesz fel. Ez az interakció egyrészt segíti az ügyfelet abban, hogy világosabban lásson, másrészt akcióra serkenti. A coaching folyamata a fókusz és a választási lehetőségek bővítésével felgyorsítja az ügyfél fejlődését. A coaching arra koncentrál, hogy világossá váljon, hol tart most az ügyfél, és mit akar tenni annak érdekében, hogy eljusson oda, ahová el szeretne érni.”

A Coaching célja:

A coaching során a coach az ügyféllel közösen, partneri kapcsolatban működik együtt az ügyfél céljának elérésén. A coaching folyamat célja, hogy ösztönözze és támogassa az ügyfél személyes és/vagy szakmai fejlődését. A coach és kliense olyan stratégiát és akciótervet dolgoz ki közösen, amelynek segítségével az ügyfél maga éri el a kitűzött célokat. A coaching folyamat alatt létrejövő változás, fejlődés szintén hozzájárulhat a kitűzött célok megvalósításához.

A coaching középpontjában a terápiával szemben tehát nem az ügyfél személyisége áll, hanem elérendő céljai, s a folyamatban itt nem a múlton, hanem a jelenen és a jövőn van a hangsúly. 

A folyamat, különösen az ügyfél elakadásai révén azonban sokszor kiváló lehetőséget ad az ügyfél önismeretének, személyiségének fejlődésére is.

 

Keretek: 

A coaching folyamat hossza: A folyamat leggyakrabban 6-8 ülésből áll, de ezt az első alkalommal a felek a céloknak és lehetőségeknek megfelelően közösen határozzák meg. Az ülések kb. 60 percesek. 

Díja: 15000 Ft/ kb. 60 perc